H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 16 | 17 | |||
18 | 22 | 23 | 24 | |||
29 | 30 | 31 | ||||
A megnyert összeg: 30.386.360.- Ft
Ebből az iskoláé: 21.473.966.- Ft
A pályázat felépítése a következő volt:
Tanárok felkészítése az új tanulásszervezési eljárások bevezetésére.
A kompetenciaalapú oktatás sikeres bevezetésének előfeltétele volt a pedagógusok sokirányú akkreditált képzésben való részvétele. A 2009/10-es tanév során 28 pedagógus 54 tanúsítványt szerzett, összesen 1710 tanfolyami óra keretében. A tananyagok elsődleges célja az volt, hogy megismertessék a pedagógusokkal az új tanulásszervezési eljárásokat, a digitális eszközök használatát, az integrált nevelés lehetőségeit, valamint mindezek gyakorlati megvalósításának módjait. A projektben megfogalmazott célok elérését 8 szaktanácsadó 11 szakfeladaton 510 szakértői órával segítette.
Megfelelő taneszközök beszerzése. A bevont pedagógusok munkáját notebook-ok segítették. Sok modern eszközzel gyarapodott intézményünk: nagy teljesítményű fénymásolók, fényképezőgép, nyomtatók, számítógépek, projektorok, informatikai eszközök.
Pénzügyi és szakmai tervek készültek egész tanévre. A pedagógusok plusz munkáját anyagiakkal is elismerhettük.
Az intézmény egész évben megvalósíthatta önálló innovációit.
Ilyenek voltak:
Angol, német képes szótár.
Víz minden formában.
Öko iskolai programok, amelyek egész évben színesítették a tanulók életét.
Nagy sikere volt a 3 hetet meghaladó projekteknek:
Időutazás az ókori Hellászba
Ismerkedés Ausztráliával és Új Zélanddal
A projektzáró napokon az egész tanulóifjúságon kívül a szülők és a fenntartónk képviselői is részt vettek (pl: a görög projektnél görög salátát készítettek a tanulók, olimpiai számtanórát tartottunk, rajzoltak, festettek és készült egy görög hajó, melyen képzeletben utazhattak. Örök emlék marad a tánc, vagy a győzteseknek a babérkoszorú.)
Egész évben alakíthattuk, formálhattuk programunkat, helyi tantervünket, hogy a korszerű módszerek, eljárások dokumentumainkban is megjelenjenek.
Jó gyakorlatokat is vásárolhattunk, így több iskola pozitív tapasztalatait is beépíthetjük oktató-nevelő munkánkba.
ÖKO-s programjainkat az erdei iskolai környezetben is kipróbálhattuk.
Rendkívül mozgalmas tanév volt a 2009/2010-es év hisz négy különböző helyen folyt a tanítás. Ilyen körülmények között kellett a TÁMOP program elvárásainak is megfelelni.
A projekt előkészítése már 2009 tavaszán elkezdődött. A Hatos Ferenc Általános Iskola pedagógusainak nem ez volt az első EU-s pályázata, hiszen már 10 éve sikeresen részt vettünk intézmények nemzetközi együttműködésében. (Több fejlett nyugat-európai ország oktatáspolitikáját tanulmányozattuk.)