Úszásoktatás kezdete _ 5.A, 5.B
Úszásoktatás kezdete _ 3.A, 3.B
A Don kanyarban elesettekre emlékezünk történelem órákon
Félévi osztályozó vizsgák
I. félév vége
2. Iskolaelőkészítő foglalkozás
Központi írásbeli felvételi vizsgák _ 8.osztály
II. félév kezdete
A Magyar Kultúra Napja _ megemlékezés
A félévi értesítők osztása
Az Alapfokú Művészeti Iskola Félévi rendezvénye
Pótló központi írásbeli felvételi vizsga _ 8.osztály
Tanítás nélküli munkanap_Nevelési értekezlet
HKSzCsPSzV
12345
691112
13151619
2122232526
272930

Dráma-színház-boldog: bemutató óra a Hatos Ferenc Általános Iskolában

Vissza a hírekhez « | 2024. december 1.

Iskolánk számára kiemelt fontosságú, hogy a tanulók érzelmi intelligenciája, társas kapcsolatai és önreflexiós képességei fejlődjenek. Ennek szellemében nagy hangsúlyt fektetünk a boldogságórákra, amelyek a bázisintézményi jó-gyakorlat keretében iskolánk alapértékei közé tartoznak.

A Hatos Ferenc Általános Iskolában különleges bemutató órát tartottunk „Dráma-színház-boldogság” címmel, amely a boldogságóra program és a drámapedagógia elemeit ötvözte. Az óra célja az érzelmi intelligencia fejlesztése, a társas kapcsolatok erősítése és a mindennapi apró örömök felismerése volt.

Az óra kezdetén egy energizáló, jégtörő játék, a „Kard és pajzs” elnevezésű játék segített oldott hangulatot teremteni, és megalapozta a tanulók együttműködését. Ezt követte a „Titkos köszönöm” játék, amely a hála érzésére és a kedves gesztusok fontosságára irányította a figyelmet. A tanulók cetliken húzták ki egy társuk nevét, és az óra során úgy kellett apró jócselekedetekkel kedveskedniük, hogy ne derüljön ki, kit húztak.

A következő játék, a „Rajzpletyka” során a csoportkohézió erősítése és a célkitűzések elérése állt a középpontban. Ezt követte a „Hang nélkül” és a „Karmester” elnevezésű drámajáték, amelyek a nonverbális kommunikációt és a társas kapcsolatok ápolását fejlesztették. A „Karmester” emellett a testmozgást is játékosan illesztette be az óra menetébe.

Az óra záró feladata a „Boldogságtérkép” készítése volt, amely során a tanulók lehetőséget kaptak arra, hogy felismerjék a mindennapok apró örömeit, és megéljék a hála érzését.

Ez az interaktív és élményközpontú óra nemcsak a tanulók személyes fejlődését támogatta, hanem a bázisintézményi program keretében jó-gyakorlatként is bemutatásra került, példát mutatva más iskolák számára. Az ilyen innovatív megközelítések kiemelt jelentőséggel bírnak a gyermekek érzelmi jólétének elősegítésében és a közösségek építésében.

Képek megtekinthetők IDE kattintva.