MESEMONDÓ verseny az alsó tagozaton
FOGADÓÓRA
Bábszínház az alsó tagozaton
Karácsonyi fotózás
EGÉSZSÉG-hét
1. ISKOLAELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS a leendő 1. osztályos tanulóknak és szüleiknek
Szülői Közösség gyűlése
BÁZISINTÉZMÉNYI jó-gyakorlat /Boldogságóra az 5.osztályban/
TANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP _ Pályaorientációs nap
HKSzCsPSzV
12
3489
101213141516
1819202123
26272930

Dráma-színház-boldog: bemutató óra a Hatos Ferenc Általános Iskolában

Vissza a hírekhez « | 2024. december 1.

Iskolánk számára kiemelt fontosságú, hogy a tanulók érzelmi intelligenciája, társas kapcsolatai és önreflexiós képességei fejlődjenek. Ennek szellemében nagy hangsúlyt fektetünk a boldogságórákra, amelyek a bázisintézményi jó-gyakorlat keretében iskolánk alapértékei közé tartoznak.

A Hatos Ferenc Általános Iskolában különleges bemutató órát tartottunk „Dráma-színház-boldogság” címmel, amely a boldogságóra program és a drámapedagógia elemeit ötvözte. Az óra célja az érzelmi intelligencia fejlesztése, a társas kapcsolatok erősítése és a mindennapi apró örömök felismerése volt.

Az óra kezdetén egy energizáló, jégtörő játék, a „Kard és pajzs” elnevezésű játék segített oldott hangulatot teremteni, és megalapozta a tanulók együttműködését. Ezt követte a „Titkos köszönöm” játék, amely a hála érzésére és a kedves gesztusok fontosságára irányította a figyelmet. A tanulók cetliken húzták ki egy társuk nevét, és az óra során úgy kellett apró jócselekedetekkel kedveskedniük, hogy ne derüljön ki, kit húztak.

A következő játék, a „Rajzpletyka” során a csoportkohézió erősítése és a célkitűzések elérése állt a középpontban. Ezt követte a „Hang nélkül” és a „Karmester” elnevezésű drámajáték, amelyek a nonverbális kommunikációt és a társas kapcsolatok ápolását fejlesztették. A „Karmester” emellett a testmozgást is játékosan illesztette be az óra menetébe.

Az óra záró feladata a „Boldogságtérkép” készítése volt, amely során a tanulók lehetőséget kaptak arra, hogy felismerjék a mindennapok apró örömeit, és megéljék a hála érzését.

Ez az interaktív és élményközpontú óra nemcsak a tanulók személyes fejlődését támogatta, hanem a bázisintézményi program keretében jó-gyakorlatként is bemutatásra került, példát mutatva más iskolák számára. Az ilyen innovatív megközelítések kiemelt jelentőséggel bírnak a gyermekek érzelmi jólétének elősegítésében és a közösségek építésében.

Képek megtekinthetők IDE kattintva.