Iskolánk diákönkormányzata elsődlegesen a tanulók érdekeinek képviseletére jött létre. Emellett azonban fontos a szabadidős programszervezési, közösségszervezői tevékenysége is.
Programjainkat a hagyományok ápolásával, ugyanakkor új, sokszínű feladatok, célok kitűzésével tervezzük.
Ahhoz, hogy a diákönkormányzat megfelelően működjön elengedhetetlen, hogy a diákok ismerjék és tudják alkalmazni a tanulói, diákönkormányzati jogokat.
A tanulók javaslata alapján keressük azokat az új elemeket, amelyekkel még vonzóbbá, tartalmasabbá tehetjük programjainkat. A diákok több örömöt lelnek az általuk szervezett programokban, sikerélményhez juttatja mind a programot előkészítő, mind az abban részt vevő tanulókat. Diákgyűléseket tartunk, ahol tájékoztatjuk iskolánk tanulóit a diáktanács munkájáról, az éves programról.
Céljaink:
- A tartalmas iskolai élet kialakítása a nevelőtestület támogatásával. A tanévet akkor tekinthetjük sikeresnek, ha a hagyományos rendezvények, iskolánkban szokássá vált programok mellett új elemekkel is gazdagíthatjuk a mindennapokat.
- Az intelligens kommunikáció és a Házirend hatékony betartása érdekében, valamint a tanulók közösségi tevékenységének ösztönzésére segítjük az osztályfőnöki munkacsoportot .
- Az ÖKO iskolai program hatékony megvalósítása érdekében aktív segítői vagyunk az eseményeknek. Együttműködésünk akkor lesz sikeres, ha a környezetvédelmi, takarítási, egészséges életmódra nevelő rendezvényeken minél több diák vesz részt.
- Részt kívánunk vállalni a projektek és a témahetek lebonyolításában, akár önálló programokkal is.
- Célunk az alsó és felső tagozatos diákok szabadidős programjainak összehangolása, egységes éves munkaterv elkészítése, a projektek és témahetek programjainak közös tervezése.
Működési területeink, feladataink:
- A tanulók érdekeinek képviselete az iskolavezetésben, a nevelőtestületben és az iskolaközösségben.
- A diákok mindennapi életének megszervezése, az iskola belső kommunikációs csatornái:
- az iskola aulájában és folyosóin elhelyezett hirdetőtáblák szerkesztése /DÖK, ÖKO, versenyek stb./
- a diákok folyamatos tájékoztatása programokról, rendezvényekről és az őket érintő iskolai eseményekről a hirdetések megszervezésével, diákgyűlések alkalmával
- rendszeres jelenlét a különböző kommunikációs csatornákon, diákcikkek, rajzok, fotók, információk az iskolai életről, élménybeszámolók
- osztályönkormányzatok rendszeres bevonása az osztályközösségeket érintő feladatokba
3. A társadalmilag hasznos munkák irányítása:
- papírgyűjtés évente kétszer ősszel és tavasszal
- hasznos elem és mobiltelefon gyűjtése folyamatosan
- PET palack gyűjtése ÖKO programhoz kapcsolódóan
- hulladékgyűjtés akciószerűen – pl. elektronikai hulladékgyűjtés
- őszi és tavaszi nagytakarítás
4. Kulturális rendezvények segítése:
- iskolai ünnepélyek, megemlékezések
- rendezvények, kiállítások, közösségi szabadidős programok szervezése
- Diáknap
- Farsang
- Iskolai projektekben és témaheteken való részvétel
5. ÖKO programok segítése
- parkosítás, szépítés, madáretetés
- ÖKo programok, „Egészség” c. témahét, ÖKO napok
- Környezetvédelmi projektjében részvétel
- vetélkedők, környezetvédelmi versenyek, rajzversenyek
6. Sportrendezvények, kirándulások, túrák szervezése
7. Külső kapcsolatok ápolása:
- szellemi és sportversenyek lebonyolításában való közreműködés
- Tudás Fája Közalapítvány
- Művelődési házzal közösen szervezett programok
- A helyi újsággal kapcsolat
Diákönkormányzatot segítő tanár: Reiner Dóra