H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 16 | 17 | |||
18 | 22 | 23 | 24 | |||
29 | 30 | 31 | ||||
Gyermekkorom kedvenc rajzfilmje volt a vízipók, csodapók című mesesorozat. Ezen keresztül értettem meg, hogy a patakokban, pocsolyákban, kisebb állóvizekben micsoda élővilág lakozik. Emlékeznek Önök a vízicsigára, bolharákra, kérészlárvákra és társaikra? Az ökoszakkör lelkes kisdiákjaival és Bori nénivel útra keltünk hát, hogy mi is felfedezzük környezetünk patakjának élővilágát.
A Gépészképző árnyas fái alatt csörgedező Borza rendkívül jó helyszínnek bizonyult arra, hogy a gyerekek és a vízi élőlények is megismerhessék a Bisel -vizsgálatot. Ez az egyszerű módszer lehetővé teszi, hogy képet kapjunk a vízfolyás ökológiai állapotáról a benne lévő élőlények alapján. A gyerekek pillanatok alatt lelkesen gyűjtötték a vízmintát: ki ne szeretne bottal a kézben turkálni, bogarászni a vízben, közben szökkenni a kiálló köveken? A mintavétel után szabad szemmel , majd mikroszkóp alatt megvizsgáltuk új ismerőseinket. Találkoztunk többek közt: ászkarákkal, erezett kérésszel, molnárpoloskával, csővájó féreggel, vizicsigával, bolharákkal. A vízminta vételében, az állatok meghatározásában, az eredmény kiértékelésében, valamint z az eszközök biztosításában Fazekasné Marton Mónika, a Gépészképző tanárnője volt segítségünkre. Ezúton is köszönjük a kedves közreműködést.
Kovácsné Csákvári Bea