Országos digitális mérés 7.A
Országos digitális mérés 6.B
Országos digitális mérés 6.A
NYÍLT NAP _ a leendő 1.osztályos tanulóknak és szüleiknek
A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap
Tavaszi szünet
HKSzCsPSzV
123
4568910
11121617
18222324
293031

HATÁRTALANUL a Felvidéken

Vissza a hírekhez « | 2019. november 12.

Iskolánk harmadszor is nyert a HATÁRTALANUL! pályázaton. 30 diák vehetett részt a négy napos  kiránduláson.

Első nap

2019. október 13-án kezdtük el utunkat, melynek első állomása Komárom volt. Az Erzsébet-hídon áthaladva érkeztünk Szlovákiába. Megkerestük Komárom híres szülöttének, Jókai Mórnak az ülő szobrát és Bartók Béla emléktábláját, mindkét helyen emlékszalagot helyeztünk el. Az Európa-udvarban 45 különböző európai ország építészeti stílusát magán viselő építmény tábláit megkeresve ismerkedtünk meg az épületekkel. A Klapka György téren pontban 10 órakor meghallgattuk a Klapka indulót. A Nagysallói csata emlékművénél is megálltunk. Ellátogattunk Mikszáth Kálmán szülőfalujába is, megtekintettük a Mikszáth emlékház kiállítását, majd népi gyermekjátékokat játszottunk az emlékház udvarán. Kékkő várából gyönyörködtünk a csodálatos kilátásban.

Második nap

A szállásunk Rimaszombat városában volt, ahol a délelőtt folyamán a Tompa Mihály Alapiskolába látogattunk, ahol a gyerekek ismerkedhettek egymással. Majd Rimaszombat nevezetességeit tekintettük meg. Elindultunk Rozsnyóra az arany, az ezüst és a vasércbányászat egykori központjába, városnézésre. A bátrabbak a Tűztoronyba is felmászhattak. Délután Igló felé indultunk, itt az orsó alakú főtéren barangoltunk és megkerestünk Csontváry Kosztka Tivadar patikáját. Második szállásunk Szepessümegen volt.

Harmadik nap

Reggel Késmárkra utaztunk, ahol megtekintettük az Evangélikus fatemplomot, majd az új evangélikus templomban felkerestük Thököly Imre síremlékét. Rövid séta után a várat is bevettük. Lőcsén a Szent Jakab templom híres oltárai és hatalmas orgonája is igazán különleges volt. A városháza és a szégyenketrec sem maradhatott ki. A Szepesi vár megtekintésével folytattuk a látnivalókat, mely 1993 óta az UNESCO világörökség része. Az Ősz szakáll gejzír nagyon különleges képződmény volt. Este visszatértünk Rimaszombati szálláshelyünkre.

Negyedik nap

Ezen a napon nagyon hosszú út várt ránk. Betlérre látogattunk az Andrássy család vadászkastélyába. Ez a kastély épen maradt, berendezése eredeti és a pince nagyon érdekes kiállításokat rejt. A vadásztrófeák között több Kenézben elejtett vad agancsát fedeztük fel. Időztünk egy kicsit a gyönyörű kastélyparkban is. Élményekkel telve indultunk haza.